Hoe gebruiken Nederlandse bedrijven Social Media voor hun eigen communicatie?
Afgelopen maand heeft Retriever Media Informatie een analyse gemaakt van het gebruik van Social Media door het Nederlandse Bedrijfsleven voor hun eigen communicatie. Zij hebben cijfers van de inzet van sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIN en het gebruik van Blogs en YouTube uit 2014 vergeleken met 2013. Dit heeft een aantal interessante insights opgeleverd.

Zo is het gebruik van sociale netwerken als Facebook en LinkedIN in 2014 met 25% gestegen t.o.v. 2013 onder MKB-bedrijven en zo’n 15% meer door bedrijven met meer dan 250 werknemers.
Blogs of microblogs, zoals Twitter zijn in 2014 gemiddeld 20% meer ingezet door bedrijven met meer dan 20 werknemers. Bij overige bedrijven was de groei in gebruik gemiddeld zo’n 7%.
Gemiddeld laten de bedrijven in Nederland een toename van 10% zien in sites die multimedia delen, zoals YouTube en Flickr in 2014 t.o.v. 2013.

Bron: CBS/ Retriever.nl